Jak dobrze pozycjonować sklep internetowy?

pozycjonowanie e-commerce
Jeżeli masz sklep internetowy, pozycjonowanie powinno być Twoim priorytetem | fot.: materiał partnera

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w e-commerce jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Wzrost ruchu na sklepie idzie bowiem zwykle w parze ze wzrostem liczby klientów. Chcąc generować wysoką sprzedaż, musisz zatem zadbać nie tylko o bogatą, atrakcyjną ofertę i konkurencyjne ceny, ale również o SEO (ang. Search Engine Optimization). Sklep internetowy, który do Ciebie należy, musi bowiem znaleźć się wysoko w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – poradnik

Jeżeli masz sklep internetowy, pozycjonowanie powinno być Twoim priorytetem. Zalecamy zatem zadbać o następujące obszary strony e-commerce:

  • wybór odpowiedniej platformy,
  • struktura kategorii, podkategorii oraz stron produktów,
  • certyfikat SSL,
  • wydajność (szybkość ładowania strony),
  • krótki adres URL,
  • wartościowy content,
  • linkowanie. 

Sprawdzona firma zajmująca się reklamą w internecie może zająć się tym wszystkim za Ciebie, ale i tak dobrze, abyś samemu wiedział, jak pozycjonować sklep internetowy. Zastanów się, jaką wybrać platformę do uruchomienia e-sklepu. Niektóre z nich dedykowane są większym, a niektóre mniejszym biznesom. Wiele zależy od tego, jak bardzo rozbudowana ma być Twoja strona. Pozycjonowanie sklepów powinno być oparte o przemyślaną strukturę kategorii, podkategorii, a także stron produktowych. Docenią to zarówno algorytmy wyszukiwarki Google, jak i sami użytkownicy – Twoi potencjalni klienci. Certyfikat SSL także ma spory wpływ na pozycjonowanie stron www. Jest to narzędzie, które skutecznie zabezpiecza przesyłanie danych z witryn internetowych.

Wydajność, czyli szybkość ładowania strony e-commerce docenią zarówno użytkownicy, jak i algorytmy Google. Możesz sprawdzić wydajność swojej strony, a także dowiedzieć się, co wymaga poprawy na przykład za pomocą narzędzia GTMetrix. Krótki adres URL jest przyjazny zarówno dla użytkowników Twojej strony e-commerce, jak i dla robotów Google. Nie warto umieszczać zatem w adresie URL zbyt dużej liczby słów kluczowych. Dobrze, gdy nazwę strony można łatwo zapamiętać.

Optymalizacja sklepu internetowego to również dbałość o treść witryny. W tym przypadku koniecznie musisz zadbać o odpowiednie słowa kluczowe, a także unikalność i unikatowość treści. Dobrym rozwiązaniem jest również prowadzenie bloga i zainteresowanie nim Twoich klientów.

Linkowanie to także istotny dla pozycjonowania sklepu internetowego aspekt. Podzielić można je na linkowanie wewnętrzne, a także linkowanie zewnętrzne. Linki zewnętrzne zwiększają ruch na Twojej stronie e-commerce, ale są umieszczane na innych witrynach. Z kolei linkowanie wewnętrzne pozwala użytkownikom poruszać się w obrębie domeny Twojego sklepu internetowego. 

Chciałbyś poznać więcej szczegółów dotyczących promocji twojego sklepu w wyszukiwarce Google? A może porozmawiać ze specjalistą w tej dziedzinie? – Kliknij tutaj:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.html

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Każda firma zajmująca się reklamą w internecie ustala koszt pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google, biorąc pod uwagę wielkość sklepu internetowego, a także liczbę sprzedawanych produktów. Jeżeli zatem agencja ma wypozycjonować sklep internetowy o niewielkich rozmiarach, usługa będzie znacznie tańsza niż w przypadku dużych biznesów. Koszty pozycjonowania sklepu internetowego dla wielkiej korporacji są oczywiście odpowiednio wyższe. Więcej produktów to bowiem większa liczba stron, które wymagają optymalizacji. Większa jest również liczba podkategorii produktowych. 

SEO sklepu internetowego – struktury cenowe

SEO (ang. Search Engine Optimization) w e-commerce, czyli pozycjonowanie sklepów internetowych to usługa, którą możesz opłacać w formie:

  • stałej kwoty za wszystkie działania (ok. 1000 złotych – 10 000 złotych miesięcznie),
  • stałej kwoty za część usług (umowa określa zakres wykonywanych działań),
  • kosztu konsultacji (usługi SEO są naliczane za każdą godzinę konsultacji ze specjalistą),
  • kwoty za pojedyncze projekty (cena zależy od wielkości projektu).

Firma, której specjalizacją jest marketing internetowy, rzadko ogranicza swoje usługi wyłącznie do SEO (ang. Search Engine Optimization). Bardzo często oferuje również SEM (ang. Search Engine Marketing), czyli szerzej rozumiany marketing internetowy w wyszukiwarce Google.

Wszystkich zainteresowanych tematem zapraszamy do zapoznania się z bogatą ofertą agencji SEO SEMPIRE, która dostępna jest na stronie internetowej:

https://www.sempire.pl/

Materiał partnera