Crocs – jak gumowe chodaki zwojowały rynek

crocsy na brzegu morza
Pomysł na stworzenie kultowych już Crocsów zrodził się w głowach trzech przyjaciół odbywających podróż na Karaiby | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Uwielbiane przez wszystkich, ostro krytykowane przez trendsetterów. Charakterystyczne obuwie z dziurkami wykonane z gumy nosiły już największe gwiazdy kina i sceny. Moda na Crocsy szybko przeniosła się na ulicę, wywołując zachwyt klientów nad ich wygodą.

Synonim obciachu czy jednak trend?

Producentom obuwia z pewnością nie można zarzucić braku oryginalności. Gumowe klapki z dziurkami wykonano z innowacyjnych materiałów o antybakteryjnych właściwościach. Użytkownicy pokochali je za ekstremalną wygodę oraz przystępną cenę. Prawdziwy boom na Crocsy trwał przez kilka lat po wejściu produktu na rynek. Potem noszenie tych butów uznano za obciachowe. Dziś jednak wracają do łask ze zdwojoną siłą i mają być hitem nadchodzącego lata.

Opowieść o Karaibach

Pomysł na stworzenie kultowych już Crocsów zrodził się w głowach trzech przyjaciół odbywających podróż na Karaiby. W wyniku braku odpowiedniego obuwia zakupili sklejoną piankę, którą wykorzystali jako buty do chodzenia po pokładzie łodzi. Zakup stał się inspiracją do stworzenia własnej marki, pod szyldem której rozpoczęto produkcję gumowych chodaków od 2002 roku.

buty crocs w dziecięcym basenie
Użytkownicy pokochali je za ekstremalną wygodę oraz przystępną cenę | fot.: materiał partnera zewnetrznego

Pierwsze kroki do sławy

Kolejne modele proponowane przez producenta szybko zyskały uznanie zwolenników wygodnego obuwia. Choć początkowym zamysłem była produkcja butów do chodzenia po łodziach, rosnące zainteresowanie marką spowodowało wypuszczenie na rynek innych modeli. Symbolem marki stał się krokodyl, który do dziś widnieje w logo firmy. Buty są właśnie synonimem tego zwierzęcia – są silne, odporne na wodę i niezwykle wytrzymałe. Użytkownicy cenią je za to, że są antypoślizgowe, bardzo dobrze chłoną nieprzyjemny zapach, a podeszwa nie zostawia śladów na powierzchniach.

W kolorach tęczy

Unikalne właściwości gumowych butów to tylko jeden z wielu powodów, dla których wszyscy tak chętnie je kupują. Firma wypuściła już wiele modeli swoich bestsellerowych chodaków, każdorazowo oferując je w szerokiej gamie kolorystycznej, a nawet uzupełniając je o możliwość samodzielnego ozdabiania. Wprowadzając do sprzedaży akcesoria do ozdabiania pod nazwą Jibbitz, firma zdobyła serca również najmłodszych klientów.

Po kilkunastu latach istnienia na rynku, właściciele marki Crocs mieli kolejny powód do świętowania. Sprzedaż osiągnęła łączną wysokość miliarda dolarów. Tego nie spodziewali się z pewnością sami twórcy legendarnych Crocsów.

Idealne latem

Firma nie poprzestała na produkcji wyłącznie chodaków. W ofercie pojawiły się już sandały, balerinki, półbuty, a nawet kalosze. Każdy model butów doskonale amortyzuje stopy, zmniejszając nacisk w okolicy kostek, kolan i odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Mówi się, że obuwie jest ortopedycznie wyprofilowane i znakomicie dopasowuje się do kształtu stopy. Dodatkowo specjalne otwory gwarantują wentylację, dzięki czemu stopy nie odparzają się i nie pocą.

Brak akceptacji w świecie mody nie przeszkadza twórcom Crocsów w osiąganiu kolejnych sukcesów. Obuwie po dziś dzień znakomicie się sprzedaje, a grono ich zwolenników ciągle wzrasta.

Partnerem materiału jest Eastend – Twoje buty Crocs.


Materiał partnera zewnętrznego

Tags from the story
, , ,