Poszukiwanie pracy nieodzownie łączy się z przeglądaniem ofert. Czasami pod wpływem presji wysyłamy aplikację bez dokładnej analizy ogłoszenia przez co zmniejszamy swoje szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Bez wątpienia rodzi to niepotrzebny stres. Jak czytać oferty i na co zwracać uwagę, aby zwiększyć swoje szanse?
Obecnie znajdziemy wiele portali typu jobsora.com, oferujących wyszukiwarki aktualnych ofert pracy. Z kilkudziesięciu ogłoszeń, które codziennie są publikowane musimy wybrać te, które odpowiadają naszemu profilowi: są zgodne z naszym wykształceniem, doświadczeniem lub kręgiem zainteresowań. Dzięki szybkiej filtracji wyszukiwarka wykaże proponowane nam stanowiska, a naszą rolą jest przeanalizowanie ich i wysłanie swojego CV.
Po czym poznać, że oferta jest dla Ciebie?
Sama nazwa stanowiska to nie wszystko. Najważniejszy jest zakres obowiązków, który warto rozłożyć na czynniki pierwsze i zastanowić się czy dane zadania odpowiadają naszemu doświadczeniu i wiedzy. Niekiedy może okazać się, że obowiązki znacznie wykraczają poza proponowane stanowisko. Drugim ważnym aspektem są wymagania: kogo chce zatrudnić pracodawca? Jakich umiejętności dokładnie wymaga? Niektóre będą konieczne, jak znajomość specjalistycznych programów czy zaawansowana znajomość języka obcego we współpracy z międzynarodową firmą. Inne, choć wymienione w ogłoszeniu, mogą okazać się jedynie przydatne lub do nauczenia w trakcie pracy. Nie warto zatem od razu rezygnować z takiej oferty, a liście motywacyjnym wykazać chęć nauki i energię do działania.
Zobacz, co oferuje pracodawca?
W każdej ofercie główną rolę odgrywają obowiązki wobec pracownika, ale warto zwrócić uwagę, co zapewnia pracodawca. Piękne biuro i wysoka pensja to nie wszystko, każdy ma inny model idealnej pracy. Kwestia i rodzaj umowy, godziny pracy, benefity pozapłacowe, atmosfera – to wszystko na co składa się satysfakcja z pełnionych obowiązków. Jeśli pracodawca oferuje znacznie mniej niż wymaga lepiej jeszcze raz przyjrzeć się ofercie. Ogłoszenie to jednak nie wszystko i zanim zupełnie skreślimy daną firmę z naszej listy zajrzyjmy na stronę internetową czy przeczytajmy opinie pracowników. Pozwoli nam to zobaczyć pracodawcę z szerszej perspektywy.
Materiał partnera zewnętrznego