Kampanie marketingowe mogą przynosić lepsze lub gorsze rezultaty, dlatego tak ważne jest, żeby umiejętnie śledzić ich skuteczność, analizując skąd pochodzi ruch na Twojej stronie www. Po co? Dzięki temu będziesz wiedział/a, czy wyższy ruch to zasługa konkretnych działań, co pozwoli Ci na ich zintensyfikowanie. Analiza danych to podstawa skutecznego marketingu oraz optymalizacji kosztów.
Właśnie dlatego musisz wiedzieć czym są tagi UTM i czym jest UTM generator.
Czym są tagi UTM?
Tagi UTM dodaje się na końcu adresu URL. Podstawowy cel tagowania URL-ów to możliwość skutecznego śledzenia wyników, które są uzyskiwane przez konkretne kampanie reklamowe. Link można opisać trzema podstawowymi parametrami UTM: nazwą, źródłem oraz medium kampanii. Po co? Dzięki temu wiesz, skąd na Twojej witrynie pojawił się dany użytkownik. Nazwa kampanii pomoże Ci odróżnić ją od innych działań marketingowych, które prowadzisz. Źródło kampanii to miejsce, w którym umieszczany jest odnośnik, natomiast dzięki tagowi mediów kampanii możesz szybko sprawdzić, jaką czynność wykonał użytkownik, żeby odwiedzić Twoją stronę www.
Jak dodawać tagi UTM?
Dzięki parametrom UTM jesteś więc w stanie szybko przeanalizować informacje na temat ruchu na witrynie i na tej podstawie określić, która kampania faktycznie przyniosła Ci pożądane skutki. Kluczowe znaczenie ma jednak umiejętne korzystanie z parametrów UTM, które nie tylko pozwoli Ci na szybką analizę danych, ale przede wszystkim, będzie przyjazne również dla użytkowników. O czym warto więc pamiętać dodając tagi UTM?
Najlepiej stosuj wszystkie trzy podstawowe parametry, czyli nazwę, źródło i medium kampanii. Zdarza się, że narzędzia analityczne biorą je za całość. Poza tym możesz skorzystać z dwóch dodatkowych tagów UTM: hasło kampanii i treść kampanii.
Uważaj, jakich treści używasz w tagach UTM. Nie zapominaj o tym, że użytkownik będzie je widział w pasku adresu przeglądarki internetowej, więc unikaj zabawnych lub kontrowersyjnych sformułowań, które mogą mieć negatywny wpływ na wizerunek Twojej marki.
Linki nie powinny być zbyt długie. Takie linki nie tylko wyglądają ją SPAM, ale mogą budzić niepotrzebne podejrzenia użytkownika, dlatego warto je skracać, dzięki czemu stają się bardziej przyjazne dla odbiorców.
Dokładnie analizuj zapis tagów UTM. Zwróć uwagę na to, że bardzo ważna jest wielkość znaków, jakich używasz w tagowaniu UTM. Jeżeli tagi zapiszesz znakami o różnej wielkości, mogą być rozpatrywane przez narzędzia analityczne, jako inne źródła ruchu, co wprowadzi do Twojej analizy niepotrzebny chaos.
Zasady tagowania UTM powinny być klarowne i znane Twoim pracownikom. Dlaczego jest to takie ważne? Wszyscy pracownicy powinni używać parametrów UTM w taki sam sposób, żeby nie wprowadzać zamieszania i bałaganu oraz skuteczniej móc śledzić faktyczne efekty kampanii. Jeżeli raz wybrałeś/aś konkretne parametry, musisz być konsekwentny/a. dzięki temu będziesz dysponować realistycznymi danymi, na których faktycznie możesz się oprzeć.
Tagowanie UTM można wykonać ręcznie, ale wówczas musisz liczyć się z tym, że ta czynność będzie wymagała od Ciebie dużych nakładów pracy. Alternatywą jest skorzystanie z internetowego generatora tagów UTM, który dodatkowo będzie w stanie je szybko skrócić, żeby były bardziej przyjazne dla użytkowników. Z UTM Buildera, czyli generatora linków UTM możesz skorzystać za pośrednictwem platormy Landingi, najpierw wpisując adres URL, a następnie dodając potrzebne parametry. Po utworzeniu odnośnika możesz użyć jego skróconej wersji.
Materiał partnera