Marketing internetowy: pokaż w sieci swoją markę z dobrej strony!

strategie marketingowe w sieci
Przedsiębiorcy, którzy nadążają za rozwojem technologii i znają nowe trendy w marketingu, świetnie zdają sobie sprawę, że marketing internetowy to szansa na znaczne zwiększenie konkurencyjności | fot.: StockAdobe.com

Marketing jest procesem społecznym, który pozwala na oferowanie i wymianę towarów albo usług, które mają określoną wartość. Natomiast proces marketingowy, jest dobrze przemyślaną strategią, która powinna przynieść zamierzone skutki. Celem takiego działania jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani konkretnym towarem lub usługą. Natomiast marketing internetowy jest naturalnym zjawiskiem w dobie powszechności internetu, gdy wiele firm przenosi swoją działalność do Sieci. Jest takim zaplanowanym działaniem, które pozwala na wprowadzenie towaru na rynek, na jego promocję jak też na rozpropagowanie marki. Wszystkie te działania przeprowadza się z pomocą internetu.

Najczęstsze działania w ramach marketingu internetowego.

Przedsiębiorcy, którzy nadążają za rozwojem technologii i znają nowe trendy w marketingu, świetnie zdają sobie sprawę, że marketing internetowy to szansa na znaczne zwiększenie konkurencyjności. Znają i stosują narzędzia stosowane w tym rodzaju marketingu. Dlatego pierwszym krokiem w działaniach na rzecz zwiększenia rozpoznawalności marki, jest zazwyczaj stworzenie formowej strony internetowej, która musi być profesjonalnie i regularnie pozycjonowana. Innym, bodaj najpopularniejszym narzędziem marketingu internetowego, jest reklama. Natomiast najbardziej pierwotną jej formą jest reklama bannerowa. Nie można jednak poprzestać na tej jedynej formie, zwłaszcza, że spora ilość użytkowników internetu montuje sobie programy blokujące tego typu reklamy. Dlatego też dostępne są również inne rozwiązania. Jednym z nich jest tak zwany marketing wirusowy, który polega na zainicjowaniu takich działań, że treści reklamowe rozprowadzają sami odbiorcy, do których są one skierowane. Główny cel takiego działania to szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się rekomendacji danego towaru lub usługi.

Innym narzędziem jest Email marketing, który wykorzystuje pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji z potencjalnym klientem. To narzędzie posługuje się głownie reklamami zawartymi w treściach e-maili, newsletterami firmowymi, biuletynami wewnętrznymi i dziennikami elektronicznymi.

Następnym ciekawym narzędziem marketingu internetowego jest Affiliate marketing, który w naszych realiach znany jest pod nazwą programu partnerskiego. Polega to na nagradzaniu każdego właściciela strony internetowej, który reklamuje daną markę i ta właśnie reklama sprowadza konkretnych klientów.  Innym narzędziem, które stosuje się w celu nawiązania relacji z klientem jest bot, który jest programem udającym postać ludzką. Pomaga on w nawigowaniu na konkretnej stronie internetowej i dodatkowo sugeruje pozostawienie adresu mailowego lub innego namiaru. Wszystko to w celu legalnego pozyskania kontaktów. Dodatkowo taki program dokonuje analizy ścieżki, jaką posługuje się potencjalny klient i na podstawie tego przedstawia mu konkretne treści.

Korzyści ze stosowania marketingu internetowego.

Jeżeli działania marketingowe będą prowadzone odpowiednio, to przedłożą się one na konkretne korzyści. Przede wszystkim będzie to stałe docieranie do ogromnej ilości potencjalnych klientów i nawiązanie z nimi interakcji. Dodatkowo będzie dokładnie określona grupa docelowa, co jest niezmiernie ważne we wszystkich rodzajach marketingu. Wiedza o grupie docelowej będzie też stale aktualizowana. Nie sposób też wspomnieć o kreowaniu pozytywnego obrazu marki. Ponadto stosowanie marketingu internetowego optymalizuje koszty kampanii reklamowych przy jednoczesnym kontrolowaniu jej skuteczności.

 

Niewątpliwie marketing internetowy jest receptą na sukces, jednak musi być on odpowiednio zaplanowany i wdrożony. Dlatego, jeżeli nikt w firmie nie czuje się dobrze w tego typu zagadnieniach, dobrym wyjściem jest zatrudnienie  firmy, która specjalizuje się w e-marketingu.


TST

Tags from the story
, ,