Monitoring opinii a badanie rynku w social mediach

monitoring opinii
Czy monitoring opinii może być tu pomocny? Tak, ale tylko do pewnego stopnia | fot.: materiał partnera

Porządne badanie rynku jest niezbędne na pewnym etapie biznesu. Zawsze wtedy, gdy chcesz wygenerować naprawdę wysoką sprzedaż, warto sprawdzić, czy na planowany produkt lub usługę w ogóle będzie zapotrzebowanie. Gdy wykonujesz badanie po raz pierwszy, z początku przeraża Cię ogrom pracy. Szukasz więc automatycznego rozwiązania, które wykona całą robotę za Ciebie.

Czy monitoring opinii może być tu pomocny? Tak, ale tylko do pewnego stopnia. Sprawdź, jak wykorzystać to narzędzie w tym celu i poznaj swoich klientów z każdej możliwej strony.

Jakie informacje są zawarte w raportach z monitoringu internetu?

W samych raportach możesz obserwować proporcje między pozytywnymi i negatywnymi recenzjami. Dobre narzędzie do monitorowania wskaże Ci też, na co głównie skarżą się Twoi klienci. A to daje Ci szansę na wprowadzenie ulepszeń. Dzięki temu kolejni konsumenci nie muszą użerać się z tymi samymi trudnościami i wystawiają Ci lepsze opinie.

Kombajn do monitoringu daje jednak znacznie większe możliwości. Pozwala zapraszać klientów do wystawienia recenzji. Wysyła automatyczne maile według ustalonych scenariuszy. Ułatwia promocję opartą na kuponach do zrealizowania w Twoim sklepie. Daje dostęp do zaawansowanej analityki.

Wszystkie te informacje są niezwykle cenne. Jeśli dobrze je wykorzystasz, szybko dostosujesz działanie firmy do klientów i zachęcisz ich do zakupu bardzo skutecznie.

Badanie rynku przypomina zabawę w ukrytą kamerę w social mediach

Badania rynkowe mogą przyjmować formę tajną. Wówczas również obserwuje się wypowiedzi potencjalnych klientów w mediach społecznościowych lub na branżowych forach. Monitoring opinii możesz ustawić na frazy kluczowe powiązane z planowaną ofertą. W ten sposób uzyskasz głęboki wgląd w potrzeby idealnych odbiorców Twojej usługi lub produktu. A to sprawi, że łatwo dostosujesz swój plan sprzedażowy i rozwiążesz realne problemy przyszłych klientów.

Nie oznacza to jednak, że wszystkie zadania będą wykonane za Ciebie. Nawet program wyposażony w analizę sentymentu i mechanizmy machine learning nie jest w stanie zasymulować empatii. Nie wymyśli też za Ciebie najlepszych rozwiązań.

Wywiady z klientami Twojej marki. Czy monitoring opinii pomaga?

Nie na każde swoje pytanie znajdziesz odpowiedź w sieci. Najlepszym źródłem wiedzy o klientach wciąż pozostają bezpośrednie rozmowy. Jeśli zadasz pytania otwarte, uzyskasz informacje niedostępne w żaden inny sposób. Zobaczysz też w odbiorcy Twojego produktu żywego człowieka z całym spektrum jego obaw, wątpliwości i nadziei.

Oprogramowanie do monitoringu opinii nie przeprowadzi rozmów za Ciebie. Może Ci jednak wskazać miejsca w internecie, w których ludzie żywo interesują się tematem, do którego ma nawiązywać Twoja oferta. Wówczas pozostaje tylko zebrać chętne do wywiadów osoby za pomocą zwykłego posta. Dobrym pomysłem jest zaproponowanie im drobnego prezentu za czas poświęcony na rozmowę.

Chcesz wypróbować narzędzie do monitorowania recenzji? Sprawdź RatingCaptain.com i przyspiesz swoją podróż do poznania swoich klientów na wylot.

Materiał partnera