O czym pamiętać podczas zamawiania wizytówek firmowych?

Wizytówki
Wizytówki firmowe od wielu lat są powszechnie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa z całego świata. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Wizytówki firmowe od wielu lat są powszechnie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa z całego świata. Rozdają je doradcy kredytowi i ubezpieczeniowi, fryzjerzy, kosmetyczki, a także wielu innych przedstawicieli rozmaitych zawodów. Dzięki wizytówce, łatwiejsze jest skontaktowanie się z usługodawcą, a także skorzystanie z pomocy wybranego konsultanta lub doradcy. O czym powinno się pamiętać podczas projektowania i zamawiania druku wizytówek dla pracowników? Na jakie elementy zwrócić uwagę?

Rozmiar wizytówki

W kwestii rozmiaru wizytówki najbezpieczniej jest zdać się na standardową wielkość, która pasuje do wizytownika i portfela. Co prawda, można zamówić większe lub mniejsze akcydensy, jednak w ten sposób nie zawsze dotrze się do odbiorcy – niepasująca do wizytownika lub portfela karteczka może zostać po prostu wyrzucona. Standardowym rozmiarem wizytówek w Polsce jest 90×50 mm, natomiast w Europie Zachodniej obowiązuje standard 85×55 mm. Aby wybrać odpowiedni rozmiar, powinno się wcześniej określić, kto będzie głównym odbiorcą akcydensu. Możliwe jest również zamówienie wizytówek w dwóch rozmiarach i w różnych językach.

Gramatura i rodzaj papieru

Kolejnym krokiem jest wybranie, na jakim typie papieru wydrukuje się wizytówkę. Drukarnia Diamond Druk oferuje wizytówki na szesnastu różnych typach papieru o gramaturze od 265 do 490 g w przypadku akcydensów jednowarstwowych i do 920 g w przypadku kilkuwarstwowych multiloftów. Możliwe jest określenie, czy druk ma być jednostronny, czy też dwustronny, a także, czy karteczka ma być pokryta dodatkowym wykończeniem z folii lub lakieru UV. Popularny jest wydruk na papierze kredowym, który cechuje się wysoką odpornością na nasiąkanie oraz przebijanie farby.

Rodzaj wizytówki

Prócz standardowych wizytówek zadrukowanych z jednej lub z obu stron, możliwe jest zamówienie akcydensów składanych oraz tak zwanych multiloftów. W ostatnich latach szczególną popularnością cieszą się te ostatnie, czyli wielowarstwowe wizytówki z kolorowym rdzeniem. Kartonik jest gruby, dlatego prezentuje się oryginalnie i z pewnością zwraca uwagę odbiorców. Możliwe jest zamówienie multiloftów z magnesem, odpowiednich do zawieszenia na lodówce lub na metalowej półce ściennej.

Projekt wizytówki – przygotowany samodzielnie czy zamówiony w drukarni?

Zaprojektowanie wizytówki jest dość proste, jednak wymaga przynajmniej podstawowej umiejętności obsługi programów takich jak Adobe Illustrator, Photoshop lub GIMP. Jeżeli ma się mało czasu lub nie obsługuje się żadnego programu graficznego, projekt wizytówki można zamówić w drukarni. Cena projektu jest atrakcyjna, a grafik uwzględnia w nim wszystkie wytyczne klienta. Jeśli efekt pracy grafika jest dla klienta nieakceptowalny, możliwe jest zlecenie poprawek i modyfikacji, by osiągnąć efekt, który będzie satysfakcjonował obie strony. Możliwe jest również skorzystanie z gotowych szablonów wizytówek, jednak jest to rozwiązanie, które powinno się wybierać w ostateczności. Szablony nie oddają wartości firmy, a ponadto są mało atrakcyjne wizualnie. Gotowce nie przyciągają uwagi, przez co giną pośród wielu innych wizytówek.

Kolory, rodzaj fontu, styl

Aby wizytówka pomagała osiągnąć zamierzony efekt, powinna nawiązywać do firmy, w której pracuje doradca wręczający akcydens. Kolory na kartoniku powinny być takie same jak barwy wykorzystywane w identyfikacji wizualnej. Podobne zasady stosuje się w przypadku fontu i stylu, w jakim utrzymana jest wizytówka. Akcydens powinien być spójny z corporate identity przedsiębiorstwa, by odbiorca wizytówki rozpoznał, z jaką firmą ma do czynienia, gdy tylko weźmie karteczkę do ręki.

Jakie informacje zamieścić na wizytówce?

Z racji niewielkich rozmiarów na wizytówce zmieści się ograniczona ilość treści. Aby wybrać informacje, które się na niej znajdą, powinno się zacząć od tego, czym jest wizytówka i do czego służy. Przede wszystkim celem jej wręczenia jest ułatwienie kontaktu z przedstawicielem firmy, dlatego powinny znajdować się na niej informacje takie jak adres przedsiębiorstwa, imię i nazwisko doradcy, jego numer telefonu i adres mailowy. Ważne jest również umieszczenie logo firmy oraz podanie stanowiska, jakie zajmuje osoba, której imię i nazwisko widnieją na wizytówce. Dane kontaktowe powinny być zapisane czytelną czcionką o wielkości umożliwiającej jej odczytanie bez większego wysiłku. Jeżeli informacji jest dość sporo, można pomyśleć o umieszczeniu części z nich na odwrocie, na przykład dużego logo firmy i adresu jej strony internetowej.

Gdzie umieścić wizytówki?

Wizytówki można umieszczać w wielu miejscach w zależności od tego, czy zamieszczone są na nich dane kontaktowe konkretnego pracownika, czy też danej firmy. Przykładowo, osobiste wizytówki najlepiej prezentują się w wizytowniku na biurku pracownika, a wizytówki gabinetu stomatologicznego można umieścić na recepcji – zadowoleni pacjenci zabiorą je ze sobą. Powinno się pamiętać, że w wizytowniku powinno znajdować się co najmniej 20-30 kartoników, gdyż ich zbyt mała liczba zniechęci do zabrania akcydensu ze sobą.


Materiał partnera zewnętrznego