SEO copywriting – 4 wskazówki, jak stworzyć dobry tekst pozycjonujący

laptop z otwartą wyszukiwarką google
SEO copywriting może wydawać się czymś niezwykle prostym. W praktyce jednak okazuje się, że wcale tak nie jest | fot.: materiał partnera

Chcesz zacząć zarabiać na pisaniu? A może właśnie tworzysz swoją pierwszą stronę internetową i zastanawiasz się, co zrobić, aby była dobrze widoczna dla odbiorców? Zanim zaczniesz tworzyć treści, sprawdź, jak działania optymalizacja SEO i dowiedz się, jakie teksty zapewnią Ci skuteczne pozycjonowanie. 

W internecie dostępne są miliony różnych tekstów. Jedne z nich od razu przyciągają uwagę i sama ich konstrukcja sprawia, że chce się je czytać. Inne poprzez chaotyczny układ tekstu, czy też niejasny przekaz odrzucają już po pierwszym zdaniu. Większość tekstów zamieszczanych w internecie możemy podzielić na dwie podstawowe kategorie. Pierwsza uwzględnia te, które opublikowane zostały, ponieważ ktoś chciał po prostu pokazać światu swoją twórczość. W drugiej natomiast znajdują się te stworzone w celach marketingowych. Chcesz zacząć tworzyć i publikować treści? Zależy Ci na tym, by docierały do szerokiego grona odbiorców? W takim razie dowiedz się najpierw, czym jest SEO copywriting

SEO copywriting — co to jest? 

Sam copywriting jest niezwykle szerokim pojęciem. Polega on przede wszystkim na tworzeniu różnego rodzaju treści, a także sloganów reklamowych. SEO to natomiast dosłownie optymalizacja pod wyszukiwarki. SEO copywriting to więc mówiąc w dużym skrócie, sztuka pisania tekstów na potrzeby marketingu, które są jednocześnie przyjazne i wartościowe dla odbiorców. Oznacza to, że powinny być one wartościowe i interesujące.

Jest to jedna ze specjalizacji w dziedzinie tworzenia treści do internetu. Jej głównym celem jest stworzenie tekstów w taki sposób, by znajdowały się one jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych. Dlatego też przy SEO copywritingu bardzo ważną funkcję pełnią tak zwane frazy kluczowe. Są to wyrazy, które użytkownicy wpisują w Google, gdy poszukują konkretnych produktów, porad lub usług. Umiejętne nasycenie nimi tekstów umieszczanych na danej witrynie powoduje, że przeglądarka wręcz podsuwa tę stronę takiej osobie. 

Dobre teksty SEO — czyli jakie? 

SEO copywriting może wydawać się czymś niezwykle prostym. W praktyce jednak okazuje się, że wcale tak nie jest. To sztuka wymagająca bardzo dużej wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Poza tym jest to połączenie pracy twórczej z działaniami o charakterze typowo marketingowym.

Teksty umieszczone na Twojej stronie internetowej powinny być przede wszystkim dobre. Zwróć uwagę, aby ich tematyka była zgodna z resztą contentu, a treść ciekawa i merytoryczna. Cała część marketingowa jest jedynie dodatkiem, ponieważ na pierwszym miejscu zawsze jest odbiorca. W ten sposób zwiększysz zaufanie wobec Twojej marki. 

Tworzenie tekstów SEO — o czym warto pamiętać? 

Wiemy już, że seo copywriting skupia się zarówno na odbiorcy, jak i na optymalizacji całej strony. Pora więc, by dowiedzieć się, jakie właściwie czynniki mają wpływ na to, że dany tekst jest skuteczny. Jeśli chcesz pisać dobre teksty SEO, musisz się do tego odpowiednio przygotować. Na początek, koniecznie zapoznaj się z podstawowymi zasadami tworzenia takich treści.

Każdy tekst SEO powinien mieć odpowiednią konstrukcję i uwzględniać konkretne schematy. Bardzo ważną kwestią jest chwytliwy tytuł oraz odpowiednio umiejscowione nagłówki. Równie istotne jest także zachowanie właściwej budowy tekstu. Unikaj pisania w długich blokach, takie rzeczy czyta się bowiem po prostu nieprzyjemnie. Pamiętaj też, że teksty SEO muszą być całkowicie unikalne. Najważniejszym elementem treści SEO są oczywiście wcześniej wspomniane już frazy kluczowe. Ich dobór i właściwe dopasowanie pozwoli zwiększyć widoczność Twojej strony w przeglądarce. 

Materiał partnera