Trendy w kobiecej modzie odzieżowej na 2020 rok. Co zmieni pandemia w podejściu do mody?

hipsterka z niebieskimi włosami z maseczką na twarzy
Jak się okazuje, najbardziej pożądanym elementem odzieży wiosennej stała się ..... maseczka na twarz. Najlepiej, gdyby była medyczna, lecz to rzecz pierwszej potrzeby wśród kadry lekarskiej. Dobre są również maseczki materiałowe | fot.: stock.adobe.com

Kreowanie mody na kolejny sezon rozpoczyna się zawsze kilka sezonów wcześniej. Pół roku przed danym sezonem na produkcje odzieży wg nowych trendów przestawiają się fabryki odzieżowe oraz specjaliści od reklamy. W tym roku nagle wszystko się zmienia.

Plany odzieżowe na wiosnę 2020 roku

Jesienią 2019 roku planowano, zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami style odzieżowe na wiosenne miesiące 2020 roku. W kolorystyce damskiej odzieży planowano pastele, z dominującymi różami i błękitami, lekki powrót krojów do kobiecości lat 60-tych, ukłon w stronę wiktoriańskich czasów polegający na wszechobecnych kokardach oraz dominacja koronek w fakturach materiałów. Mocne, neonowe kolory miały powoli odchodzić w przeszłość.

Wiosenna moda w cieniu pandemii

Maseczka na twarz przedmiotem pożądania

Jak się okazuje, najbardziej pożądanym elementem odzieży wiosennej stała się ….. maseczka na twarz. Najlepiej, gdyby była medyczna, lecz to rzecz pierwszej potrzeby wśród kadry lekarskiej. Dobre są również maseczki materiałowe. Towar na tyle deficytowy, że stare maszyny do szycia wyciągnęły z czeluści szaf domowe amatorki i szyją maseczki dla bliskich, siebie, znajomych i kadry medycznej.

Wszelkie przewidywania sprzed sezonów, kreujące modę na obecną wiosnę straciły na aktualności..

Zostań w domu!

To hasło stało się obowiązujące na najbliższe tygodnie. Obowiązuje kwarantanna, ograniczanie kontaktów społecznych, praca z domu, a wielkie galerie handlowe zamknięte.

Nie ma potrzeby kupowania nowych ubrań, skoro nie można ich nigdzie wygodnie przymierzyć i nabyć, ale przede wszystkim – nie ma gdzie się w nich pokazać. Odzież domowa musi być wygodna i niezobowiązująca, jedyne sklepy odzieżowe, które mogą się cieszyć umiarkowanymi obrotami, to oferujące sprzedaż internetową sklepy z odzieżą sportową (dresy i legginsy) oraz wygodną, domową.

Kryzys finansowy

Modne, nowe ubrania nie są towarem pierwszej potrzeby w sytuacji głębokiego kryzysu, który dotknął wszystkie obszary życia społecznego zawodowego. Media informują o ogromnej, narastającej liczbie osób, które straciły pracę. Pytania o rynek pracy są jednymi z trudniejszych w dobie epidemii. Wiadomo, że lawinowo szykują się plajty firm odzieżowych, które nie mają gdzie i komu sprzedawać zmagazynowanych ubrań.

Plajtują również właściciele sklepów odzieżowych a także galeria handlowe, które już od tygodni pozostają zamknięte.

Kreatorzy mody zamykają pokazy

Nawet światowi kreatorzy mody odwołali swoje pokazy. Ich sklepy z luksusową odzieżą również pozostają zamknięte. Znakiem czasów jest, że nawet najbardziej znana włoska marka modowa- Georgio Armani przestawiła się na szycie maseczek na potrzeby walczących o życie lekarzy w ogarniętej epidemią włoskiej Lombardii i innych, włoskich miastach.

Moda w czasach pandemii

Nie ma mody w czasach pandemii. Wyjściowe ubrania wiszą smętnie w domowych szafach podobnie, jak wiosenne kolekcje na wieszakach w zamkniętych sklepach i hurtowniach odzieżowych. Ten sezon producenci odzieży muszą uznać za stracony. Trudno przewidzieć, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiczna latem.

Czy coronavirus powstrzyma konsumpcjonizm?

Z jednej strony „zostań w domu” i praca zdalna ograniczają potrzeby odzieżowe, z drugiej – coraz skromniejsze dochody lub ich całkowity brak będzie powodował inne spojrzenie na konsumpcjonizm, którego świat doświadczał bardzo intensywnie w ostatnich latach. Prawdopodobnie moda stanie się bardziej praktyczna, preferowaną odzieżą staną się ubrania wygodne, trwałe i uniwersalne. Mniej ważne stanie się „mieć”, do głosu dojdzie „być”.

Po pierwszym szoku wywołanym pandemią zapewne firmy odzieżowe, te, które przetrwają będą starały się wrócić na rynek, odzyskując mocno zubożałą klientelę.

Pytanie, czy stałym elementem odzieży stanie się …. maseczka na twarz, kolorystycznie dopasowana, jak u prezydent Słowacji, Zuzanny Czaputowej do koloru sukni.

DKO