Czy kalendarz może być małym dziełem sztuki?

Ludzie w galerii sztuki
Kalendarz z logo, który jest małym dziełem sztuki, zapada w pamięć. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Zastanawiasz się nad tym, czy kalendarz może rzeczywiście pretendować do miana małego dzieła sztuki? Nie da się ukryć, że na rynku nie brakuje oryginalnych terminarzy, część z nich naprawdę zachwyca swoim wyglądem i jest dowodem na to, że ich twórcy mogą pochwalić się niepospolitym zmysłem plastycznym.

Inspirujące, zaskakujące, a nawet fascynujące!

Każdy producent kalendarzy, który cieszy się dobrą opinią, liczy się z potrzebami swoich Klientów. Część z nich ma szczególne wymagania – ważna jest dla nich wyjątkowa jakość druku, a także estetyka pozwalająca zaspokoić najbardziej wymagające gusta. Od wielu lat dość popularne są kalendarze z reprodukcjami obrazów znanych malarzy – nic w tym dziwnego, ponieważ codzienne zerkanie na dzieła zachwycające harmonią kompozycji pomagają odstresować się i oderwać na chwilę od przyziemnych spraw. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się kalendarze z fotografiami urzekających pejzaży lub pokazującymi w wyszukany sposób piękno ludzkiego ciała. Takie kalendarze to świetna inwestycja dla każdego, kto interesuje się życiem kulturalnym i lubi otaczać się pięknymi przedmiotami. Bywa że wraz z końcem roku, gdy trzeba zdjąć już kalendarz ze ściany czy z biurka, trudno jest się z nim rozstać – jednak z niecierpliwością czeka się już na to, by umieścić w tym miejscu kolejny, równie, a może nawet bardziej intrygujący terminarz.

Kalendarze reklamowe o artystycznych walorach

Czy reklama może być połączona z artystyczną wizją? Oczywiście, że tak, co więcej taka forma promocji jest w niektórych branżach bardzo ceniona. Nie da się ukryć, że wiele osób odczuwa irytację, gdy na każdym kroku mają styczność z mniej lub bardziej angażującymi formami reklamy. Reklama, która nie jest krzykliwa i pospolita, a szanuje swojego odbiorcę, to coś, co przemawia do osób wykształconych i wymagających. Trzeba też pamiętać o tym, że kalendarz z logo, który jest małym dziełem sztuki, zapada w pamięć. Nawet jeśli nie jest się jego właścicielem, a jedynie ma się z nim styczność, będąc w biurze kontrahenta czy na przykład na szkoleniu, to jest niemal pewne, że ten niepowtarzalny, wyróżniający się walorami artystycznymi produkt pozostanie zapamiętany na długo. Co ważne kalendarze tego rodzaju podnoszą prestiż firmy i sprawiają, że jej produkty lub usługi zyskują na wartości.

Liczy się pomysł

Czasem trudno określić, czy kalendarz jest już dziełem sztuki, czy raczej jest pomysłowym, nowoczesnym projektem pozwalającym firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Określenie granicy może być kłopotliwe, ponieważ bywa uzależnione od indywidualnej wrażliwości oraz znajomości świata współczesnych sztuk wizualnych (i nie tylko). Trzeba podkreślić, że niektóre kalendarze firmowe, które można uznać za małe dzieła sztuki, to projekty imponujące swoim minimalizmem. Inne z kolei robią wrażenie głębią i różnorodnością barw oraz wyrafinowaną koncepcją. Jedno jest pewne – kalendarze reklamowe kojarzące się ze światem sztuki to produkty idealne dla firm chcących powiadomić innych o swoich usługach lub produktach w sposób elegancki i nienachalny. Wręczone komuś jako prezent zawsze okazują się miłą niespodzianką.

Co prawda nie jest łatwo stworzyć naprawdę nietuzinkową, prestiżową koncepcję takiego kalendarza, ale można przecież skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Szukając pomysłu na kalendarze na zamówienie o artystycznych walorach, warto sprawdzić, jakie kalendarze proponują sprawdzone firmy. Lata doświadczenia na rynku pozwalają im trafić w wygórowane oczekiwania.


Materiał partnera zewnętrznego