Pozycjonowanie sklepu internetowego – co warto wiedzieć?

pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces służący podniesieniu pozycji fraz oraz słów kluczowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google | fot.: stock.adobe.com

SEO pozwala na skuteczne wypromowanie sklepu internetowego i dotarcie z ofertą do zainteresowanych osób. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie? Co warto o nim wiedzieć?

Co to jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces służący podniesieniu pozycji fraz oraz słów kluczowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu domena ma większą widoczność, co może doprowadzić do zwiększenia ruchu organicznego na stronie. Efektywne pozycjonowanie bazuje na wdrażaniu zarówno działań off-site, jak i on-site. Polega przede wszystkim na optymalizacji sklepu i jego poszczególnych elementów, pozyskiwaniu linków i tworzeniu treści.

Profesjonalny audyt SEO

Pierwszym krokiem, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych, jest stworzenie kompleksowego audytu SEO. Jest to szczegółowy raport, który pokazuje ewentualne niedociągnięcia i błędy, które wymagają poprawy. Audyt wymaga dokładnego przeanalizowania wszystkich podstron w sklepie. Następnie, bazując na uzyskanych danych, należy opracować raport, a także wskazówki i porady dotyczące zmian, które należy wprowadzić, by zwiększyć efektywność i jakość witryny.

Dobór słów kluczowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych obejmuje również dobór właściwych fraz oraz słów kluczowych. Proces ten polega na wyborze fraz, które pasują do zawartości adresu URL oraz treści znajdujących się na podstronie. Ważna jest też odpowiednia wyszukiwalność miesięczna owych słów – ważne, aby była na odpowiednim poziomie. Treści zawarte w sklepie internetowym należy nasycić treściami bogatymi w wymienione frazy kluczowe. Słowa te powinny znaleźć się w akapitach, ale też nagłówkach.

Optymalizacja sklepu internetowego

Kolejnym krokiem jest optymalizacja witryny. Pozycjonowanie sklepów internetowych obejmuje zatem czynności, które służą usprawnieniu witryny w taki sposób, aby stała się ona w pełni zgodna ze wskazówkami Google dla webmasterów. Optymalizując serwis, należy zatem wziąć pod uwagę kilka elementów. Ważny jest czas ładowania (powinien być jak najniższy), responsywność strony (czyli dopasowanie jej do wszystkich rodzajów urządzeń mobilnych) oraz właściwa długość i zawartość tytułów (title) i opisów (description) podstron. W sklepie internetowym powinna znaleźć się ponadto mapa strony oraz odpowiednia grafika, która nie powinna w żaden sposób obciążać witryny, ale zawierać alternatywny opis. Istotne jest linkowanie wewnętrzne, uporządkowanie i skrócenie kodu źródłowego, a także przekierowania. Stronę trzeba dopasować do oczekiwań i potrzeb użytkowników (User Experience), a także sprawdzić ją w Google Search Console – to bezpłatne narzędzie wskaże m.in. błędy, które należy usunąć. Warto ponadto zamieścić na kolejnych podstronach sklepu tagi kanoniczne.

Materiał partnera zewnętrznego

Tags from the story
,