Kormoran Ultra High Performance – czy warto postawić na ten model opon?

kormoran snow
Najważniejsze parametry modelu UHP polskiego producenta to przede wszystkim asymetryczna rzeźba bieżnika | fot.: materiał partnera

Czy klasa ekonomiczna opon ma coś do zaoferowania oprócz rozsądnej ceny za komplet? Jak się okazuje, naprawdę dużo, o czym świadczą parametry jakościowe modelu Ultra High Performance marki Kormoran. Co warto wiedzieć o tej oponie i dlaczego powinieneś zastanowić się nad jej zakupem?

Budowa modelu Kormoran Ultra High Performance?

Najważniejsze parametry modelu UHP polskiego producenta to przede wszystkim asymetryczna rzeźba bieżnika. Po dwóch stronach opony układ jest nieco inny, wszystko po to, aby zwiększyć przyczepność na suchej nawierzchni oraz stabilność podczas pokonywania zakrętów nawet przy większych prędkościach. Wewnętrzna część opisywanego modelu ma jedno podstawowe zadanie, a jest nim niedoprowadzenie do efektu Aquaplaningu.

Dużą pomocą w tym wszystkim są szerokie rowki obwodowe. W mieszance gumowej znajdziemy krzemionkę, która mocno wpływa na trwałość bieżnika, ale także optymalną elastyczność samego ogumienia. Producent nie zapomniał o płaskiej konstrukcji ogumienia. Dzięki temu Kormoran Ultra High Performance całą swoją powierzchnią styka się z podłożem, zapewnia lepszą przyczepność i zużywa się równomiernie.

Zalety modelu UHP od marki Kormoran

Jak przystało na model Ultra High Performance, a więc przygotowany dla szybkich, mocnych samochodów, wersja marki Kormoran ma wiele zalet. Przede wszystkim w stosunku do jakości jest niedroga. To ogumienie klasy ekonomicznej, co na pewno ucieszy wielu klientów o niskim budżecie.

Jak na model w rozsądnej cenie przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni wypada tutaj znakomicie, o czym świadczą liczne testy. Kolejną zaletą na pewno jest zniwelowanie ryzyka wystąpienia Aquaplaningu. Wysokie indeksy prędkości także można zaliczyć do korzyści, w końcu po to ta opona została stworzona.

Najważniejsze parametry techniczne wersji Kormoran UHP 

Kormoran UHP to opona ekonomiczna produkowana w Polsce, Niemczech i Rumunii. Ma asymetryczny bieżnik UHP. Jej szerokość waha się od 205 do 255 milimetrów, profil z kolei od 35% do 50%. Średnica felgi może tutaj wynosić od 17 do 19 cali.

Indeks prędkości do V,W oraz Y, a nośności od 84 do 101. Hałas wytwarzany przez ten model to granice 72 decybeli. Jest to ogumienie na sezon letni występujące w 32 wariantach. 

Kilka słów o marce Kormoran

Marka Kormoran miała swoją historię na początku lat 60. ubiegłego wieku. Wtedy to powstawały opony firmy Stomil do pojazdów ciężarowych i dostawczych. Pierwsze w kraju opony radialne tego producenta pojawiły się z kolei w 1973 roku. Największy przełom czekał później, dokładnie na początku lat 90., kiedy to Michelin zdecydował się przejąć polską markę.

Długo zastanawiał się nad nazwą, w końcu padło na Kormoran, ale nie bez powodu. Zakład miał swoją historię w Olsztynie, a więc na mazurach, z którymi kojarzony był ten ptak. Producent nadal zapewnia opony do samochodów ciężarowych i dostawczych, poszerzył jednak ofertę o auta osobowe i SUV-y. Opisywany dziś model Kormoran UHP dedykowany jest pojazdom o dużej pojemności silnika i mocy.

Materiał partnera

Tags from the story