Rodzaje etykiet, ich wady i zalety

etykieta na winie
Etykiety samoprzylepne na butelki i produkty spożywcze można spotkać w większości sklepów, ponieważ z takiego materiału korzysta wielu producentów | fot.: materiał partnera

Podejmowanie decyzji o zakupie danego towaru to bardzo złożony proces, na który składają się zarówno informacje z reklam i rekomendacji konsumenckich, jak i jakość produktu oraz jego wygląd. W tym kontekście ważną funkcję pełni ciekawa etykieta przyciągająca uwagę klienta.

Etykiety tradycyjne – wady i zalety

Na rynku wyróżnia się dwa główne rodzaje etykiet: tradycyjne, samoprzylepne i termokurczliwe. Etykiety tradycyjne nazywane są także etykietami nakładanymi na mokro, które nakładane są za pomocą kleju. Niestety wydłuża to cały proces, a ponadto sprawia, że opakowanie traci swoją estetykę. Etykiety tradycyjne mogą się odklejać, a także marszczyć. Właśnie dlatego począwszy od lat 70. XX wieku zaczęły być stopniowo wypierane przez zdecydowanie trwalsze etykiety samoprzylepne.

Etykiety samoprzylepne – wady i zalety

Etykiet samoprzylepnych używa się w większości gałęzi przemysłu, ponieważ są one wykonane na specjalnym materiale z zabezpieczonym klejem. Dzięki temu aby przykleić etykietę, wystarczy odkleić jedną warstwę. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne i umożliwia precyzyjne działanie. Etykiety samoprzylepne na butelki i produkty spożywcze można spotkać w większości sklepów, ponieważ z takiego materiału korzysta wielu producentów. Etykiety samoprzylepne prezentują się nowocześnie i efektownie, czym zachęcają klientów do zakupów.

Etykiety termokurczliwe – nowoczesne rozwiązanie

Etykiety termokurczliwe, nazywane także shrink-sleeve, to nowoczesne i wielofunkcyjne rozwiązanie stosowane przez coraz większą liczbę przedsiębiorstw. Warto wiedzieć, że wiele produktów ma ograniczoną powierzchnię ze względu na swój niewielki rozmiar, dlatego trudno na ich opakowaniach znaleźć miejsce na wszystkie istotne informacje. Rozwiązaniem w takim wypadku są etykiety termokurczliwe, które pokrywają całe opakowanie danego produktu. Ich dodatkową zaletą jest możliwość zabezpieczenia opakowania przed niepowołaną ingerencją, ponieważ po etykiecie termokurczliwej od razu widać, czy została naruszona. Należy jednak pamiętać o tym, że etykiety termokurczliwe nie są niestety ekologiczne ze względu na tworzywo, z którego są wykonane, a więc folia PCV i PET. Zdarzają się oczywiście etykiety, które można poddać recyklingowi, jednak w tych przypadkach opakowanie nie prezentuje się już tak atrakcyjnie. Etykiety termokurczliwe mają niepodważalną przewagę na samoprzylepnymi, ponieważ dostosowują się do kształtu danego opakowania. Wybierając konkretny rodzaj etykiet warto kierować się preferencjami klientów, typem produktu, a także kształtem jego opakowania. Stworzenie atrakcyjnej, przyciągającej uwagę konsumentów etykiety ma naprawdę duże znaczenie w dobie nadmiaru towarów.


Materiał partnera